Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Öğrenci Bilgi Sistemi (OİS)
Üniversiteye kaydınızın tamamlanmasından en erken 2 saat sonra https://ois.atlas.edu.tr adresinden, kullanıcı adınız (Öğrenci Numaranız) ve şifreniz (T.C. Kimlik Numaranız) ile birlikte OİS’e (Öğrenci Bilgi Sistemi ) giriş yapabilirsiniz.
Ders işlemler menüsünden ders seçimlerinizi yapabilirsiniz.
Belgeler menüsünden ders ve sınav programlarınıza erişebilir, sınav sonuçlarınızı görüntüleyebilir ve öğrenci belgesi, transkript vb. online belge talebinde bulunabilirsiniz.
Diğer işlemler menüsünden Çift Anadal, Yandal başvurusu yapabilir, mesaj sistemine erişebilirsiniz.
Ders Kaydı
Üniversiteye karşı mali yükümlülüklerini yerine getiren öğrenciler, o yarıyıl için akademik takvimde ilan edilen tarihlerde ders kayıtlarını tamamlayıp akademik danışmanın onayına sunarlar. Ders seçimleri öğrenciler tarafından OİS (Öğrenci Bilgi Sistemi) üzerinden yapılmaktadır. OİS > Ders Seçme menüsünde ilgili yarıyıla ait derslerin sağ tarafında yer alan [Dersi Al] butonuna basılarak dersler seçilir.
Kayıtlı oldukları programın öngörülen ders yükü kadar akts değerine sahip dersi seçip [Danışman Onayına Gönder] tuşuna basılarak ders seçimi danışman onayına gönderilir. Danışmanın onayı sonrasında derslere katılım sağlanabilir. Süresi içinde mali yükümlülüklerini yerine getirmeyen ve ders kaydı yapmayanlar, öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
Derse Devam Zorunluluğu
Öğrenciler, eğitim-öğretim planındaki derslerin; yalnızca teorik ders içeriyor ise en az %70’ine, yalnızca uygulama dersi içeriyor ise en az %80’ine, hem teorik hem uygulama dersi içeriyor ise %70’ine devam etmek zorundadır. Bu şart, devamsızlıktan kalan öğrenciler içinde uygulanır. Öğrencilerin derse devam durumu ilgili öğretim elemanı tarafından izlenir. Teorik ders ve uygulamalarda devamsızlık sınırlarını aşan öğrenciler derse devam etmemiş sayılır. Bu öğrenciler, yıl içi/yıl sonu sınavlarına giremez ve o dersten başarısız sayılır. Bir dersin devam yükümlülüğünü yerine getirmeyen öğrenci devamsızlık nedeni ile dersten kalır.
Devamsızlık hesaplaması aşağıdaki gibi yapılabilir:
Örnek olarak haftada 2 saatlik bir teorik ders için ;
2 (haftalık ders saati) X 14 (dönemlik hafta sayısı) = 28
28 X 0,70 = 19,6 ( 20 ) saat derse devam etmek zorunludur.
Not: Yoklama işlemleri MyAtlas uygulaması üzerinden yürütülmektedir.
Kayıt Dondurma
Öğrenciler, belgelemek koşuluyla sağlık, askerlik, ailevi, öğrenci değişim programları dışında yurt dışında öğrenim görme, beklenmedik zorunlu olaylar vb. gibi nedenlerle MyAtlas uygulamasından alınan Kayıt Dondurma formu ile birlikte dönemin başlamasını izleyen ilk altı (6) hafta içerisinde öğrenim gördüğü bölümün Dekanlığına/Müdürlüğüne başvuru yapabilirler. Kayıt dondurmak istenen yarıyıl/yıl için ilgili mali yükümlülüklerin yerine getirilmesi gerekmektedir. Öğrenci bir defada en çok iki yarıyıl olmak üzere, toplamda normal öğrenim süresinin en çok yarısı kadar kayıt dondurabilir ve bu süreler öğrenim süresine dahil edilmez.
Derslerden Muafiyet
Derslerden muafiyet talep eden öğrenciler daha önce öğrenim gördüğü bir yükseköğretim kurumunda alıp başarılı olduğu dersleri gösteren onaylı transkript ve ders içerikleri ve MyAtlas uygulamasından alınan Muafiyet Başvuru Dilekçesi ile birlikte üniversiteye kayıt oldukları ilk 4 (dört) hafta içerisinde ilgili Fakülte/MYO Sekreterliğine başvururlar. Muafiyet işlemleri başvuru tarihinden itibaren ilgili yönetim kurulunca iki hafta içerisinde sonuçlanmaktadır. Öğrenci, muafiyet talebi sonuçlandırılıncaya kadar muafiyet talebinde bulunduğu ders/dersler ile ilgili sorumluluklarını yerine getirmek zorundadır. Öğrenci yapılan muafiyet sonuçlarına itirazını, muafiyet işleminin kesinleşip öğrenciye bildirildiği tarihten itibaren en geç 1 (bir) hafta içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe yapabilir. İtirazlar intibak komisyonunca değerlendirilir ve ilgili yönetim kurulunca sonuçlandırılır. Belirtilen süre içerisinde öğrenci itiraz etmediği takdirde muafiyetini kabul etmiş sayılır.
Ders muafiyeti ve intibak işlemleri ile ilgili tüm detaylar üniversitemiz web sitesinde yer alan Muafiyet ve İntibak Yönergesinde yer almaktadır.
Çift Anadal & Yandal
Çift Anadal: Çift anadal programı (ÇAP) ile bir lisans ve ön lisans programına kayıtlı olan öğrencilerin, gerekli şartları sağladıkları takdirde; ikinci bir dalda lisans ve ön lisans öğrenimi yapmalarına olanak sağlayan bir durumdur. Çift anadal başvuruları, akademik takvimde ilan edilen tarihlerde öğrenci tarafından, OİS (Öğrenci Bilgi Sistemi) üzerinden yapılır. Çift Anadal programına, anadal lisans programının en erken 3’üncü ve en geç 5’inci yarıyılının başında, önlisans programının en erken 2’nci ve en geç 3’üncü yarıyılının başında başvurulabilir. Öğrencinin çap programına başvurabilmesi için, başvurduğu döneme kadar devam ettiği anadal programında almakla yükümlü olduğu tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, ağırlıklı genel not ortalamasının en az 4.00 üzerinden 3,00 olması ve anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibariyle en üst %20’lik başarı diliminde bulunması gerekir.
Yan Dal: Yan dal programının amacı, kayıtlı olduğu lisans programını başarı ile yürüten öğrencilerin ilgi duydukları başka bir dalda da bilgi edinmelerini bir sağlayan sertifika programıdır.
Yan dal başvuruları akademik takvimde ilan edilen tarihlerde öğrenci tarafından, OİS (Öğrenci Bilgi Sistemi) üzerinden yapılır. Öğrenci, yan dal programına kayıtlı olduğu lisans programının en erken 3. ve en geç 6. yarıyılının başında başvurabilir. Öğrencinin yan dal programına başvurabilmesi için başvurduğu yarıyıla kadar kayıtlı olduğu lisans programında almakla yükümlü olduğu tüm kredili dersleri başarı ile tamamlamış olması ve başvurusu sırasındaki ağırlıklı genel not ortalamasının en az 4.00 üzerinden 2.50 olması gerekir.
Kurum İçi Yatay Geçiş
Üniversitemiz programlarına kayıtlı öğrenciler farklı ya da eşdeğer diploma programına, genel not ortalaması veya merkezi yerleştirme puanı ile yapabilirler.
Üniversite içi yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete ’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik, Senato kararları ve ilgili yönerge hükümlerine göre yapılır.
- Başvuru tarihleri ve başvuru için gerekli evraklar web sitemizde ilan edilir.
- Başvurular web sitemiz üzerinden paylaşılan linkten yapılır.
- Öğrenci, Üniversitede bir diploma programında halen kayıtlı öğrenci statüsünde bulunmalıdır. Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş başvurusu yapmak için engel değildir.
- Öğrencilerin önceki diploma programından aldığı ve başarılı olduğu derslerin intibakı İstanbul Atlas Üniversitesi Muafiyet ve İntibak Yönergesi esaslarına göre belirlenir.
DGS
DGS (Dikey Geçiş Sınavı), Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı’nın ön lisans programları mezunlarının lisans öğrenimine geçişi için uygulanır. Dikey geçiş sınavı sadece 2 yıllık ön lisans mezunları ve mezun olabilecek durumdaki adaylar için yapılmaktadır.
Sağlık Kültür ve Spor Dairesi
Öğrenci Kulüpleri
Öğrenci kulüpleri; öğrencilerin akademik, sportif, sanatsal, sosyal ve kültürel gelişimlerini desteklemeye yönelik faaliyetler gerçekleştirmeyi ve bu doğrultudaki faaliyetlerini üniversite içi, üniversitelerarası ve üniversite dışında pekiştirmelerini sağlayan topluluklardır. Kulüp kuruluş başvuruları akademik yıl başlangıcından itibaren ilk 9 hafta içinde tamamlanır. Kulüp kurma talebi olan öğrencilerimizin kuruluş başvurusunda bulunabilmesi için mevcut kulüplerimizin amaçlarından farklı bir amaçla faaliyet gösterecek kulüp talebinde bulunmaları, üyelik koşullarına uygun en az 10 kurucu üye olmaları, tam zamanlı görev alan akademik personeller arasından bir kişiyi kulüp danışmanı olarak belirlemeleri ve Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığından temin edeceği belgeleri eksiksiz şekilde tamamlamaları gerekmektedir. Başvurular Öğrenci Etkinlikleri Koordinatörlüğü’ne sunularak alınan kararlar doğrultusunda aktif kulüpler belirlenir.
2024-2025 Akademik Yılı aktif öğrenci kulüplerimiz aşağıdaki gibidir:
Yurtlar
Üniversitemiz anlaşmalı yurtlarıyla öğrencilerimizin konaklama ihtiyaçlarını desteklemektedir.
Anlaşmalı yurtlarımıza https://www.atlas.edu.tr/aday-ogrenci/yurtlar adresinden ulaşarak iletişime geçebilirsiniz.
Sağlık Hizmetleri
Üniversitemiz B Blok giriş katta yer alan revirimizde hafta içi her gün 08:00-17:00 arasında bir hemşire ve bir iş yeri hekimiyle öğrenci ve personellerimize sağlık bakım hizmetleri, günlük tıbbi ihtiyaçların karşılanması, oluşabilecek ani durumlarda ilk ve acil müdahalenin gerçekleştirilmesi, gerektiği durumlarda en yakın sağlık kuruluşuna sevk işlemleri sağlanmaktadır. Öğrencilerimize, Atlas Üniversitesi Hastanesinde her yıl belirlenen oranlarda indirimler sağlanmaktadır.
PDR Hizmetleri
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik biriminde Üniversitemizde ön lisans, lisans ve lisansüstü öğretim programlarına kayıtlı öğrencilere bireysel, sosyal, eğitimsel ve mesleki alanlara yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri verilmektir. Yükseköğretim Kanunu çerçevesinde eğitimde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri; kendini tanıyan, kendine sunulan eğitsel ve mesleki fırsatları değerlendirebilen, sorumluluk alabilen bireyler yetiştirilmesini ve bireylerin toplum içinde sağlıklı bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri için sosyal, duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemektedir.
Öğrenci, ilgili psikologlara e-posta göndererek veya doğrudan Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ofisine giderek taleplerini iletir. Başvurunun ardından, ilgili psikologlar tarafından öğrenciye uygun bir randevu tarihi belirlenir. Öğrenci, randevu doğrultusunda ön görüşmeye katılır ve süreçle ilgili gerekli bilgilendirmeleri danışmandan öğrenir. Uzman Psikolog tarafından, ön görüşme sırasında, öğrenciye sunulan ilgili formları doldurması istenir. Formlar terapist tarafından değerlendirilir. Görüşmeye uygunluğu olan öğrenciler için danışmanlık hizmetine başlanır. Görüşmeler terapistin uygun gördüğü sürede sonlandırılır. Danışanın ihtiyacına uygun destek sağlanamadığı durumlarda sevk işlemi gerçekleştirilir ve görüşme sonlandırılır. Başvurularda gönüllülük ve gizlilik prensipleri daima ön planda tutulmakta, danışanların kimlik bilgileri, başvuru nedenleri gibi bilgiler kesinlikle gizli tutulmaktadır.
Uzman Klinik Psikologlarımıza aşağıdaki e-posta adreslerinden ulaşabilirsiniz:
Uzm. Klinik Psikolog Ümmihan Ercin: ummihan.ercin@atlas.edu.tr
Uzm. Klinik Psikolog Ebrar Gümüşsoy: ebrar.gumussoy@atlas.edu.tr
Spor
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın hizmet alanına giren tüm sportif faaliyetlerimiz kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde yürütülmektedir. Spor faaliyetlerinin gerçekleştirebilmesi için üniversitemizin B Blok 6. katında bulunan spor faaliyet alanları (fitness, yoga-pilates alanı vb.) tüm personel ve öğrencilerimizin kullanımlarına açık olup, kampüsümüzde çok amaçlı spor sahası (basketbol, voleybol, futsal, kort tenisi, badminton vb. branşları için faaliyetlere uygun) bulunmaktadır. Bu kapsamda öğrencilerimizin ilgi ve yetenekleri çerçevesinde üniversite içi ve üniversitelerarası sportif faaliyetlere katılımları teşvik edilerek desteklenmektedir. Öğrencilerimiz, B Blok 6. Katta yer alan Spor Koordinatörlüğü ofisinden detaylı tüm bilgilere ulaşabilmektedir.
Spor Koordinatörümüze aşağıdaki e-posta adresinden ulaşabilirsiniz:
Spor Koordinatörü Kadir Eren Arslan: kadir.arslan@atlas.edu.tr
Sağlıklı Yaşam Merkezi
Atlas Üniversitesi B Blok 6. katta yer alan Sağlıklı Yaşam Merkezinde;
Spor ve Egzersiz Programları
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Desteği
Klinik Pilates/Reformer
Diyetisten Danışmanlığı hizmetleri bulunmaktadır.
Fitness Salonumuzda kuvvet ve dayanıklılığı arttırmaya yönelik, her seviyeye uygun antrenman seçenekleri bulunmaktadır. Fitness eğitmenimiz rehberliğinde kişisel ihtiyaçlarınıza özel programlar oluşturulmaktadır.
Uzman Fizyoterapistimiz eşliğinde hastalık, yaralanma ve yaşlanmaya bağlı hareket kısıtlılıkları tedavi edilerek fiziksel sağlık ve yaşam kalitesini iyileştirmek amaçlanmaktadır.
Klinik Pilates/Reformer alanımızda fizyoterapistimiz eşliğinde bilimsel temellere dayalı egzersiz programları oluşturulmaktadır. Postüral bozukluklar, ortopedik rahatsızlıkları tedavisi ve önlenmesi, esneklik ve kas kuvvetlendirme gibi çeşitli alanlarda destek sağlanmaktadır.
Diyetisyen Danışmanlığı alanımızda uzman diyetisyenimiz eşliğinde kilo yönetimi, sporcu beslenmesi, hastalıklarda beslenme gibi birçok alanda destek sağlanmaktadır.
İlgili kişilere aşağıdaki e-posta adreslerinden ulaşabilirsiniz:
Fitness Eğitmeni Ali Ekber Aslan: aliekber.aslan@atlas.edu.tr
Uzman Fizyoterapist Eda Seren Karakaya: eda.karakaya@atlas.edu.tr
Fizyoterapist Hilal Demir: hilal.demir@atlas.edu.tr
Uzman Diyetisyen Meliha Akpınar: meliha.akpinar@atlas.edu.tr
Çözüm Merkezi
Öğrencilerin talep, görüş, öneri ve şikâyetlerini kayıt altına alarak değerlendirmek, iletilen sorunları en kısa sürede makul sonuca ulaştırmak, iletilen hususları ilgili birimlere yönlendirerek takibini yapmak, yapılan değerlendirmeler ve öneriler doğrultusunda sürecin tamamlanmasının sağlanması amacıyla hizmet vermektedir. Öğrencilerimiz her türlü talep ve önerilerini MyAtlas uygulamasında yer alan “Çözüm Merkezi” sekmesinden iletip takibini sağlayabilirler.
Engelsiz Erişim Birimi
Temel değerleri arasında “engelsiz üniversite” olan Atlas Üniversitesi kapsayıcı yükseköğretim anlayışıyla tüm bireylerin sosyal, kültürel ve sportif yaşama katılımda eşit fırsatlara sahip olmasını amaçlayarak bu doğrultuda engelli öğrencilerimizin eğitim hizmetlerinden tam yararlanmasını kolaylaştırmayı, kişisel beceri kazanmalarını, spor etkinliklerine katılmalarını sağlamaktadır. Üniversite kampüsümüzde bulunan tüm derslik, sosyal alan ve ortak kullanım alanlarının engelli bireylerin kullanımına uygun hale getirilmesi için mekanda erişilebilirlik çalışmaları devam etmektedir.
Ortak Dersler Bölümü
Türkçe Hazırlık Eğitimi
Atlas Üniversitesi Ortak Dersler Bölüm Başkanlığı Türkçe Hazırlık Birimi, Türkçeyi yabancı dil olarak öğretirken Avrupa Birliği tarafından hazırlanan “Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçeve Metni”ni temel alarak eğitim vermektedir. Derslerde, görsel, işitsel ve yazılı materyaller kullanılarak çeşitli öğretim yöntemleri uygulanmaktadır.
Türkçe hazırlık dersleri A1’den B2’ye kadar farklı seviyelerde açılmaktadır. Dersler güz ve bahar dönemlerinde 7 haftalık periyotlar halinde düzenlenmektedir.
Bir ders dönemi toplam 7 hafta sürmekte olup, dersler haftada 20 saat olacak şekilde Atlas Vadi Kampüsü’nde yüz yüze gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler, toplam 140 saatlik eğitim sürecine dahil olmaktadır.
Türkçe Hazırlık Eğitimi kapsamında uygulanan sınavlar:
Seviye Tespit Sınavı (STS): Öğrencinin hangi seviyeden başlayacağını belirlemek amacıyla uygulanan ücretsiz bir sınavdır. Sınava giren öğrencilerin pasaportlarını yanlarında getirmeleri zorunludur.
Türkçe Yeterlik Sınavı: Türkçe hazırlık derslerinden muaf olmak isteyen öğrenciler için düzenlenmektedir. Bu sınava katılabilmek için öncelikle Seviye Tespit Sınavı’na girilmiş ve B2 seviyesinde başarılı olunmuş olması gerekmektedir.
Kısa Sınav: Okuma, kelime ve yazma becerilerini ölçen ve %15 oranında değerlendirilen bir sınavdır.
Ara Sınav: Dinleme, okuma ve yazma becerilerini ölçen ve %15 oranında değerlendirilen bir sınavdır.
Kur Tamamlama Sınavı: Her seviyenin sonunda dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerini ölçen kapsamlı bir sınavdır. Başarılı olan öğrenciler bir üst seviyeye geçme hakkı kazanır.
Öğrencilerin en az 112 saat derse devam etmeleri gerekmektedir. 28 saatten fazla devamsızlık yapan öğrenciler başarısız kabul edilir ve ilgili kuru tekrar etmek zorundadır.
İngilizce Hazırlık Eğitimi
Atlas Üniversitesi İngilizce Hazırlık Sınıfı, öğrencilerin İngilizcenin temel kurallarını öğrenmesini, kelime dağarcıklarını geliştirmesini, okuma ve dinlediğini anlama becerilerini kazanmasını ve kendilerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
İngilizce Hazırlık Sınıfı, iki yarıyıldan oluşan bir akademik yılı kapsamaktadır. Eğitim süresi toplam 32 hafta olup, haftalık ders yükü 24 saattir.
Güz yarıyılı başlangıcında yapılan Düzey Belirleme Sınavı sonucuna göre öğrenciler A (Başlangıç), B (Orta öncesi) ve C (Orta) seviyelerine yerleştirilmektedir. Daha üst seviyede başarılı olan öğrenciler ise İngilizce Muafiyet Sınavına katılmaya hak kazanmaktadır.
Muafiyet için güz yarıyılı başında yapılan İngilizce Muafiyet Sınavından en az 70 puan almak gerekmektedir. Ayrıca, YÖK’ün denklik tablosunda yer alan TOEFL, PTE, Cambridge CAE ve CPE sınav sonuçları da muafiyet için geçerli kabul edilmektedir.
Öğrencilerin derslerin en az %85’ine devam etmeleri gerekmektedir. %15’i aşan devamsızlık durumunda öğrenci başarısız kabul edilir ve yıl sonunda yapılan muafiyet sınavına katılamaz.
Öğrencilerin başarı durumu; her yarıyıl içinde yapılan ara sınavlar, kısa sınavlar, derse katılım ve bahar yarıyılı sonunda yapılan final sınavı ile belirlenmektedir. Başarılı sayılabilmek için öğrencinin genel başarı notunun en az 70 olması gerekmektedir. Yıl içi sınavlar ve diğer çalışmaların toplam başarı notu içindeki ağırlığı %60, final sınavının ağırlığı ise %40 olarak hesaplanmaktadır.
Kütüphane Daire Başkanlığı
Kütüphane Çalışma Odası Rezervasyon Sistemi
Kütüphanede bulunan bireysel ve grup çalışma odalarını kullanabilmek için MyAtlas
uygulaması üzerinden rezervasyon yapılması gerekmektedir. “Menü” kısmına gelip
“Kütüphane Rezervasyonu” alanına tıklayıp rezervasyon ekranı açılır.
Rezervasyon yapmak istenilen saat ve oda tipi seçilir. Çalışma Odası rezervasyonu
için iki TC kimlik numarası gereklidir. Grup Çalışma Odası için en az 3 en fazla 6
kişinin TC Kimlik numarası girilmelidir.
Çalışma odasını kullanacak diğer kişinin TC Kimlik Numarası alana girildikten sonra
“Kişi Ekle”ye tıklayıp daha sonra “Rezervasyon Oluştur” a tıklayıp rezervasyon işlemi
tamamlanır.
Çalışma odasını iptal etmek için “Rezervasyonu İptal Et” butonu kullanılmalıdır. Gün
içerisinde sadece 1 kez rezervasyon yapılabilir. 15 dakikadan fazla geç kalan
öğrencilerin odası kütüphane tarafından iptal edilir.
Kütüphane Çalışma Saatleri
Kütüphane Otomasyon Sistemi
Katalog Tarama
- Kullanıcılar aradıkları kaynakların kütüphanede olup olmadığını, varsa nerede bulunduğunu öğrenmek için katalog tarama yapar. Katalog tarama işlemi kütüphane içinde bulunan Kiosk cihazlarından ya da kütüphanenin web sayfasındaki katalog tarama ekranından yapılabilmektedir. Aramak istenilen kitabın adını, konusunu ya da yazarını “Arama Alanı” na girip “Arama” butonuna tıklanır.
- Arama türü sağ tarafta bulunan alandan değiştirebilir; açılan listeden “Yazar, Eser Adı, Konu, vb.” şeklinde arama daraltılabilir.
- Arama sonuçlarına göre kütüphanede bulunan kitaplar listelenir. “Sınıflama Yer Bilgisi” kitabın kütüphanede hangi rafta yer aldığı bilgisini vermektedir.
- “Ayrıntı” kısmına tıklayarak kitap hakkında diğer bilgilere erişilebilir.
- Aranılan kitaba kütüphane raflarında bulunan yönlendirmelerle kolayca erişilebilir.
Ödünç – İade, Süre Uzatma ve Ayırtma İşlemleri
- Ödünç almak istenilen kitap kütüphane girişinde bulunan Ödünç & İade cihazından ya da kütüphane bankosundan ödünç alınabilir. Ekranın ortasındaki yeşil butona tıklayarak işlem başlatılır. Ödünç süresi lisans öğrencileri için aynı anda 3 kitap 15 gün, yüksek lisans ve doktora öğrencileri için aynı anda 5 kitap 30 gündür.
- “Üye kartını okutmak için tıklayınız” bölümüne tıklayıp üniversite kartı cihaza okutulur. “Kart Okundu” ekranından sonra üniversite genelindeki sistemlerde kullanılan şifre girilerek hesaba giriş yapılır.
- Ödünç almak istenilen kitap cihazın sağ altındaki alana yerleştirerek “Okuma İşlemini Başlat” a tıklanır ve ödünç ekranı açılır. Çıkan ekranda “Ödünç” kısmına tıklayarak ilgili kitap ödünç alınabilir.
- Ödünç işlemi gerçekleştiğinde ekrana “Ödünç işlemi tamamlandı” yazısı gelecektir.
- Kitabı iade etmek için aynı giriş adımlarını takip ederek kullanıcı hesabına giriş yapılır. İade etmek istenilen kitap cihazın sağ altındaki alana yerleştirerek “Okuma işlemini başlat”a tıklanır ve iade ekranı açılır. Çıkan ekranda “İade” kısmına tıklanır.
- İade işlemi gerçekleştiğinde ekrana “İade işlemi tamamlandı” yazısı gelecektir. İlgili kitap cihazın yanında bulunan kitap arabasına bırakılır.
Süre Uzatma
- Ödünç alınan eserlerin süresini uzatmak için bilgisayardan veya mobil cihazlardan kütüphanenin web sitesine girerek “Oturum Aç” seçeneği ile kullanıcı hesabına giriş yapılır.
- Oturum açıldıktan sonra çıkan ekranda “Üye İşlemleri” alanına tıklayıp “Ödünç/İade” kısmı seçildiğinde ödünç alınan kitapların takibini yapılabilir, uzatma günü gelen kitapların süresi uzatılabilir. Süre uzatma butonu iade tarihine son 3 gün kala aktif olmaktadır.
Ayırtma İşlemi
- Ödünç almak istenilen kitap başka bir kullanıcı tarafından ödünç alındıysa ve iade edildiğinde öncelikli ödünç almak için ayırtma yapılabilmektedir. Kütüphanenin web sitesinden kullanıcı hesabına giriş yaptıktan sonra “Arama Alanı” ndan ödünç almak istenilen kitap aratılıp sağ üstteki “Ayırt” butonuna tıklanarak ayırtma işlemi yapılır. Ayırtılan kitaplar iade edildiğinde ayırtan kullanıcıya mesaj ile bilgi verilir. Kullanıcının ayırttığı kitabı 2 gün içinde kütüphane bankosundan ödünç alması gerekir. Süre uzatma ve ayırtma işlemi kütüphane bankosundan da gerçekleştirilebilmektedir.
Elektronik Kaynak Tarama
Ebsco Discovery System (EDS) kütüphanenin aboneliği bulunan ve ULAKBİM tarafından sağlanan veritabanlarının tümünde kaynak taraması yapmayı sağlayan araçtır. Kütüphane anasayfasında “Veritabanları” sekmesine tıklanarak giriş yapılır. Arama çubuğuna yayın adı, yazar veya konu başlıkları yazılarak tarama yapılır.
Açılan ekranda tüm arama sonuçları yer almaktadır. MyEBSCO’ya tıklayıp hesap oluşturarak, istenilen kaynaklar bir klasörde toplanabilir. Arama kutucuğunun altındaki filtrelerden yayınlar kaynak türü, zaman kısıtlaması ve tam metin erişimi olan-olmayanlar olarak sınırlandırılabilir.
Arama sonuçlarından tam metnine erişilmek istenen kaynağa “Erişim Seçenekleri” tıklanarak sistem tarafından yönlendirme yapılır. “Full Text Finder” ile yayının cihazınıza indirilebileceği veya tam metin okunabileceği sayfaya yönlendirilir.
Kampüs Dışı Erişim
Kütüphanenin web sitesine giriş yapıldığında ana ekranda bulunan “Veri Tabanları” sekmesindeki “Kampüs Dışı Erişim” alanına tıklayarak ekran açılır.
“Sisteme giriş yap” butonuna tıklanarak açılan ekrana öğrenci numarası ve üniversite genelindeki sistemlerde kullanılan şifre yazılır.
Kampüs dışı erişim aktif olduğunda kütüphanenin aboneliği bulunan ve ULAKBİM tarafından sağlanan veritabanlarının listesi görüntülenir. İki şekilde kaynak taraması mümkündür; EDS EKUAL Keşif Aracı’nı kullanarak tüm veritabanları arasında tarama yapılabilir, ya da erişmek istenilen veritabanını seçerek kendi içerisindeki kaynaklara erişim sağlanılabilir.
Kariyer Merkezi
Kariyer Danışmanlığı-Mezun İlişkileri
İstanbul Atlas Üniversitesi Kariyer Merkezi, öğrencilerin ve mezunların iş hayatına geçişlerini destekleyen, profesyonel gelişimlerine katkı sağlayan ve kariyer hedeflerine ulaşmalarına rehberlik eden birimdir. Kariyer Merkezi, kariyer etkinlikleri, iş ve staj fırsatları, bireysel kariyer danışmanlığı, mezun ilişkileri ve mezun takip sisteminin yönetimi gibi alanlarda faaliyet göstermektedir.
Öğrencilere ulusal ve uluslararası iş ve staj imkanları hakkında bilgi verilirken, mezunların istihdam süreçlerini desteklemek amacıyla çeşitli olanaklar sunulmaktadır. Bunun yanı sıra, ek gelir elde etmek isteyen öğrenciler için üniversite içinde ve dışında farklı iş olanakları sağlanmaktadır.
Kariyer Merkezi, öğrencilerin mezuniyet sonrası iş dünyasına daha güçlü adım atabilmeleri için iş birlikleri geliştirerek teknik geziler düzenlemekte, profesyonel ağlarını genişletmelerine yardımcı olmaktadır. Ayrıca, mezunların iş hayatına entegrasyon süreçlerini kolaylaştırarak, sektörlerin ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü yetiştirmeye yönelik çalışmalar yürütmektedir.
İstanbul Atlas Üniversitesi Kariyer Merkezi, öğrencilerin eğitim hayatları boyunca ve mezuniyet sonrasında kariyer yolculuklarını destekleyerek, onları geleceğin başarılı profesyonelleri olmaya hazırlamaktadır.
Kampüs içi Çalışma Olanakları
–
Uluslararası İlişkiler ve Erasmus+
Uluslararası İş Birlikleri
–
Erasmus+
- Öğrenci Hareketliliği
Öğrenci hareketliliği faaliyeti, ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora kademelerinde ve herhangi bir akademik çalışma alanında programla ilişkili bir ülkeden başka bir programla ilişkili ülkeye veya programla ilişkili olmayan bir ülkeye gerçekleştirilebilir. Öğrenciler üzerinde azami etkiye sahip yüksek kaliteli hareketlilik faaliyetlerinin gerçekleştirilmesini teminen, hareketlilik faaliyeti öğrencinin diploma derecesi alacağı alanla ve kişisel gelişim ihtiyaçlarıyla uyumlu olmalıdır.
- Öğrenim Hareketliliği: Öğrenciler, herhangi bir öğrenim kademesinde diploma programlarının bir parçası olarak yurt dışındaki ortak yükseköğretim kurumlarından birinde öğrenim hareketliliği yapabilir. Bu tür bir hareketlilik, staj programını da içerebilir. Staj ve Öğrenim hareketliliği kombinasyonu yurt dışında akademik ve profesyonel deneyim arasında bir birliktelik yaratmayı amaçlar.
- Staj Hareketliliği: Öğrenciler, yurt dışındaki bir işletmede, bir araştırma enstitüsünde, bir laboratuvarda, bir kuruluş ya da ilgili başka bir çalışma yerinde staj faaliyeti gerçekleştirebilir. Yurt dışındaki stajlar, her eğitim kademesindeki çalışmalar ve mezuniyet öncesi için desteklenmektedir. Staj hareketliliği, öğretmen adayı öğrencilerin ders verme stajlarını, öğrencilerin araştırma asistanlıklarını ve doktora adaylarının ilgili araştırma faaliyetlerini de içerir. Ufuk Avrupa ile bir birliktelik yaratmak üzere, staj faaliyetleri, çifte finansman yasağına uymak şartıyla Ufuk Avrupa programı tarafından finanse edilen araştırma projeleri kapsamında da yerine getirilebilir. Staj faaliyeti, öğrencinin öğrenim programının tamamlayıcı bir parçası olmalıdır.
- Doktora Hareketliliği
Doktora adaylarının öğrenme ve eğitim ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilmek ve fırsat eşitliği yaratabilmek için doktora adayları, yurt dışında kısa dönemli veya uzun dönemli fiziksel öğrenim ya da staj hareketliliği; yeni mezunlar (‘post-docs’), mezuniyetten önce başvuru yapmak kaydıyla mezuniyet tarihinden itibaren 12 ay içinde yurt dışında kısa dönemli veya uzun dönemli staj hareketliliği gerçekleştirebilirler. Fiziksel hareketliliğe sanal hareketlilik de eklenmesi mümkündür.
- Karma Hareketlilik
Doktora hareketliliği de dâhil olmak üzere yurt dışındaki her türlü öğrenim ve staj faaliyeti karma hareketlilik olarak gerçekleştirilebilir. Karma hareketlilik, işbirliğine dayanan çevrimiçi değişim ve ekip çalışmasını kolaylaştıran sanal ve fiziksel hareketlilik bileşenlerinden oluşur. Örneğin, sanal bileşen, çevrimiçi dersleri takip etmek üzere farklı ülkelerden ve farklı akademik alanlardan öğrencileri bir araya getirebilir. Veya bu öğrenciler müfredatlarının bir parçası olarak tanınan ödev ve sorumlulukları yerine getirmek üzere ortaklaşa ve eşzamanlı olarak çevrimiçi bir araya gelip çalışabilirler.
Öğrenciler, bir karma yoğun programa (blended intensive programme) katılmak suretiyle de karma hareketlilik gerçekleştirebilir. Karma yoğun programlar, yükseköğretim kurumu gruplarının öğrencileri ile akademik ve idari personelleri için, beraberce, fiziksel ve sanal bileşenleri olan bir eğitim programı (müfredat) ve faaliyetler geliştirmelerine olanak sağlar. Akademik çalışma alanlarından veya katılıma yönelik imkânsızlıklardan dolayı, uzun dönemli fiziksel öğrenim ya da staj hareketliliğine katılamayan öğrenciler zorunlu sanal bileşeni olan bir kısa dönem fiziksel hareketliliğe katılabilirler.
Bilişim Teknolojileri ve Güvenliği Daire Başkanlığı
MyAtlas Kampüs Portal
MyAtlas Mobil Uygulama
Ders Yoklama Sistemi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Kablosuz İnternet Erişimi (Wi-Fi)
Microsoft Office Uygulamaları
E-posta Adresi
Uluslararası Öğrenci Ofisi Müdürlüğü
Fakülte ve Bölümler
Tıp Fakültesi
- Tıp (İngilizce & Türkçe)
Diş Hekimliği Fakültesi
- Diş Hekimliği (İngilizce & Türkçe)
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi
- İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)
- İngilizce Mütercim ve Tercümanlık (İngilizce & Türkçe)
- İşletme (İngilizce)
- Psikoloji (İngilizce & Türkçe)
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
- Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce & Türkçe)
- Biyomedikal Mühendisliği (İngilizce)
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)
- Endüstri Mühendisliği (İngilizce)
- Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce)
- Yazılım Mühendisliği (İngilizce)
Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
- Dijital Oyun Tasarımı (Türkçe)
- Endüstriyel Tasarım (Türkçe)
- Görsel İletişim Tasarımı (Grafik Tasarım) (Türkçe)
- İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (Türkçe)
Sağlık Bilimleri Fakültesi
- Beslenme ve Diyetetik (Türkçe)
- Dil ve Konuşma Terapisi (Türkçe)
- Ebelik (Türkçe)
- Ergoterapi (Türkçe)
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce & Türkçe)
- Hemşirelik (İngilizce & Türkçe)
Meslek Yüksekokulu
- Ağız ve Diş Sağlığı (Türkçe)
- Ameliyathane Hizmetleri (Türkçe)
- Anestezi (Türkçe)
- Diş Protez Teknolojisi (Türkçe)
- Diyaliz (Türkçe)
- Fizyoterapi (Türkçe)
- İlk ve Acil Yardım (Türkçe)
- Optisyenlik (Türkçe)
- Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
- Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
- Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
Yüksek Lisans Programları
- Dil ve Konuşma Terapisi (Türkçe) (Tezli)
- Bilgi Teknolojileri (İngilizce) (Tezli)
- Beslenme ve Diyetetik (Türkçe) (Tezli & Tezsiz)
- Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce & Türkçe) (Tezli)
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) (Tezli)
- Ebelik (Türkçe) (Tezli & Tezsiz)
- Anatomi (Türkçe) (Tezli)
- Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce & Türkçe) (Tezli)
- Histoloji ve Embriyoloji (Türkçe) (Tezli)
- Tıbbi Mikrobiyoloji (Türkçe) (Tezli)
- Tıbbi Biyokimya (Türkçe) (Tezli)
- Tıbbi Biyoloji ve Genetik (Türkçe) (Tezli)
- Psikoloji (Türkçe) (Tezli)
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Türkçe) (Tezli)
- Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği (Türkçe) (Tezli)
- İç Hastalıkları Hemşireliği (Türkçe) (Tezli)
- Endüstri Mühendisliği (Türkçe) (Tezli)
- Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi (Türkçe) (Tezsiz)
- Tıbbi Farmakoloji (Türkçe) (Tezli)
- Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (Türkçe) (Tezli)
- Ergoterapi (Türkçe) (Tezli)
- Fizyoloji (Türkçe) (Tezli)
- Nörobilim (Türkçe) (Tezli & Tezsiz)
- Bilişsel Rehabilitasyon (Türkçe) (Tezsiz)
Doktora Programları
- Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)
- Cerrahi Hemşireliği (Türkçe)
- Psikoloji (Türkçe)
Gerekli Evraklar
- Lise diploması
- Transkript (not dökümü)
- Pasaport
Başvurular ve Diğer İşlemler
Başvuru süreci ve diğer işlemler hakkında detaylı bilgilere linkten ulaşabilirsiniz: https://international.atlas.edu.tr/en/
Mali İşler ve Bütçe Daire Başkanlığı
Ödeme Yöntemleri ve Mali Süreçler
–