Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

Hakkında

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı olarak temel amacımız;
Eğitim-öğretim yönetmelikleri ve ilgili yönergelerinin geliştirilmesine destek olmak,
Öğrencilerin hak ve sorumluluklarını şeffaf bir şekilde açıklayarak bunlara kolayca erişmelerini sağlamak,
Öğrenci ve ders bilgilerini en doğru, güvenli, düzenli ve kapsamlı bir şekilde tutmak; bilgilere erişim sağlamak, çeşitli analizler yaparak öğrenci yararına sunulan olanakların ve öğrenim ortamının sürekli geliştirilmesine katkıda bulunmak,
Öğrenciler ile ilgili konularda üniversite birimleri arasında köprü görevi görmektir.
Başta öğrenciler olmak üzere, uluslararası standartlarda hizmet verme hedefi ile çalışırız ve önde gelen değerlerimiz şeffaflık, erişilebilirlik, güvenilirlik, eşitlik ve esnekliktir.

Öğrenci Bilgi Sistemi /E-posta adresi

Üniversitemize yerleşen tüm öğrencilere, öğrenimleri süresince kullanacakları bir OİS hesabı açılır. Kullanıcı hesabınız kullanıcı adı ve şifresinden oluşmaktadır. Kayıt esnasında sizlere kullanıcı adınız ve e-posta adresiniz iletilecektir. E-posta adresiniz isim.soyad@atlas.st.edu.tr oluşturulur. Hesabınıza ait şifreyi üniversite kaydınızı tamamladıktan sonra oluşturabilirsiniz. Üniversitenin sunduğu bütün uygulamalara erişiminiz şifrenizi oluşturmanız ardından 3 saat içerisinde aktif olacaktır. Kişisel ve akademik, sizinle ilgili birçok bilgi bu sistemlerde bulunduğu için, şifrenizi üniversite çalışanları dâhil olmak üzere kimseyle paylaşmamalısınız.

Öğrencilerimiz eğitimlerinin başlaması ile ders kayıtlarını, notlarını, devamsızlıklarını vb. işlemlerini otomasyon sistemi üzerinden takip edeceklerdir. https://ois.atlas.edu.tr adresinden veya web sayfamızda bulunan OIS kısa yolundan giriş yapıldığında sayfada anlatılan adımları takip ederek giriş yapabilirler. Öğrencimiz şifresini unuttuğunda veya şifresini bilmiyorsa, öğrenci bilgi sistemi sayfasında bulunan "Parolamı Unuttum" linkinden istenilen bilgileri doldurarak yeni şifre alabilirler.

Öğrenci Kimlik Kartı

Üniversitemize kayıt yaptıran tüm öğrencilerimize İstanbul Atlas Üniversitesi tarafından öğrenci kimlik kartları verilmektedir. Öğrencilerimiz yerleşkeye giriş-çıkışta bu kartlarını kullanacaklardır. Öğrencilerimiz kimlik kartlarını kaybettiklerinde veya yenilemek istediklerinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunarak yenisini çıkarabilirler.

Askerlik Tecil İşlemleri

Üniversitemiz lisans-ön lisans programlarına ÖSYM Sınavı ile kayıt yaptırmaya hak kazanan erkek öğrencilerin askerlik durum sorgulamaları online olarak yapılarak kayıtları alınmaktadır. Kayıt yaptıran erkek öğrencilerin öğrencilik durumları ilgili askerlik şubesi tarafından online olarak Yöksis üzerinden görüntülenerek tecil işlemleri yapılmaktadır. Askerlik Şubesi tarafından tecil işlemleri, eğitimleri devam ettiği sürece 29 yaş sonu esas alınarak yapılmaktadır. Öğrencilerin mezuniyet, ilişik kesme, yatay geçiş vb. durumları da online olarak ilgili askerlik şubesine bildirilmektedir.

Lisansüstü programlara kayıt yaptıran erkek öğrencilerin Sevk Tehir işlemleri talep etmeleri halinde Milli Savunma Bakanlığı Sevk Tehiri İşlemleri Yönetmeliği kapsamında sevk tehir teklif işlemleri online olarak yapılır. (Başvuruları bulunmayan ve özel öğrencilerin sevk tehir teklif işlemi yapılmaz)

Öğrenci Bilgileri Gizliliği

Üniversitemiz politikası gereği, öğrencilerimize ait kişisel ve akademik bilgiler gizlidir. Bu bilgiler, ancak öğrencimizin izni olduğu takdirde üçüncü şahıs ve kurumlarla paylaşılabilir. Uygulamaya öğrencinin ebeveynleri ve ilgili olmayan üniversite çalışanları da dahildir. Bu ilkeye, yalnızca kaza, sağlık ve kişinin kendisine ya da başkasına zarar verme ihtimalinin bulunduğu acil durumlarda uyulmaz.

Öğrenciler, bireysel şifreleri ile Üniversitenin Öğrenci İşleri Otomasyon Sistemi (OİS) üzerinden akademik ve kişisel bilgilerine erişebilirler.

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının Diğer Görev ve Sorumlulukları;

Üniversiteye alınacak öğrenci kontenjanları ile ilgili hazırlık çalışmalarını yapmak.
Üniversiteye kayıt kabul işlemlerinin yürütülmesi,
Öğrenci özlük dosyalarının oluşturulması ve arşivlenmesi,
Kayıt yenileme ve ders kayıt işlemlerinin yürütülmesi,
Yabancı uyruklu öğrenci işlemlerinin yürütülmesi,
Lisansüstü öğrenci işlemlerinin yürütülmesi,
Kayıt sildirme, ilişik kesme ve kayıt dondurma işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
Yatay geçiş (Kurum içi, kurum dışı) işlemlerinin yürütülmesi,
Çift Anadal ve Yandal kayıt işlemlerinin yürütülmesi,
Öğrenci Belgesi, Transkript ve Öğrenci Durum Belgesi hazırlanması,
Onur, Yüksek Onur öğrencilerinin tespit edilmesi,
Öğrenci kimlik kartı işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
Yaz okulu ile ilgili her türlü işlemleri yürütmek,
Akademik Takvim hazırlanması,
Mezuniyet ve diploma işlemlerinin yürütülmesi,
Öğrencilerle ilgili her türlü duyuruları yapmak,

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının İletişim E-Posta Adresi: ogrenciisleri@atlas.edu.tr
Çalışma Saatleri: Hafta içi, 08.30- 18.00